Trendy online marketingu na 2015 rok

Mamy sam początek nowego roku, więc warto poruszyć temat trendów w marketingu internetowym, które zgodnie z badaniami, mają zdominować rok 2015. Spójrzmy na co powinieneś położyć nacisk w swoim marketingu cyfrowym przez najbliższe 12 miesięcy.

1. Content marketing, czyli marketing treści

Dlaczego akurat marketing treści? Social media rosną w siłę, a konsumenci nie są już tylko konsumentami, a dodatkowo zyskali funkcję medium, czyli są dostawcami wartościowych treści na temat Twojej marki, produktów i usług.

Co musisz zrobić, aby dobrze wykorzystać marketing treści?

Przede wszystkim musisz posiadać wiedzę o tym, gdzie przebywa Twoja widownia. Czy jest to Facebook, Twitter, Instagram, blogi tematyczne, czy może fora dyskusyjne? Jeżeli masz już te informacje, to wiesz gdzie umieszczać treści, które opowiadać będą o Twojej marce. Pamiętaj, że treść musi być dopasowana do danego medium, do Twojej grupy docelowej i nie może opowiadać stricte o produktach/usługach, czyli nie mogą to być treści sprzedażowe.

#protip Znajdź swój sposób na przekazanie wartościowych treści Twoim odbiorcom, a oni odwzajemniając się, zrobią dla Ciebie kawał dobrej roboty, udostępniając je dalej.

2. Jeszcze więcej Social Media

Media społecznościowe rosną w siłę. Instagram właśnie przekroczył 300 milionów aktywnych użytkowników, czym przebił Twittera, który na rynku wojuje kilka ładnych lat dłużej. Tak jak w przypadku marketingu treści musisz wiedzieć, w jakich social media przebywa Twój idealny klient.

#protip Wykorzystuj darmowe formy przekazywania treści, ale również te płatne, takie jak Facebook Ads, aby Twoje dotarcie do fanów było jak największe.

3. Mobile Friendly Content, czyli treść przyjazna dla urządzeń mobilnych

Już ponad 80% urządzeń mobilnych na świecie podłączonych jest do internetu. W 2014 roku rynek m-commerce (sprzedaż w sklepach internetowych poprzez urządzenia mobilne) w Polsce przekroczył barierę 1 miliarda PLN. Znacząca liczba ludzi przegląda strony internetowe oraz social media (poprzez aplikacje natywne) właśnie z telefonów komórkowych. Nastały czasy, w których większość ludzi nie zapoznaje się z treścią strony internetowej – po prostu z niej wychodzą, jeżeli ta nie jest przystosowana do ekranu urządzenia, z którego jest odczytywana. Rok 2015 ma być przełomem i wszystkie te statystyki mają gwałtownie wzrosnąć.

#protip W tym roku zadbaj o to, aby Twój serwis internetowy był responsywny, tj. aby prawidłowo wyświetlał się na urządzaniach mobilnych.

4. Retargeting (remarketing)

W Polsce konwersja serwisów internetowych wynosi 2%, oznacza to, że na 100 osób, które odwiedzą Twój serwis internetowy, dwie wykonają pożądaną przez Ciebie akcję (zakup, wypełnienie formularza kontaktowego, zapis na listę mailingową, itp.). Jest to jednoznaczne z tym, że tylko tak niewielka część odwiedzających Twój serwis jest w pełni przekonana do zakupu – dlatego retargeting jest bardzo istotnym, wręcz obowiązkowym elementem w marketingu internetowym.

Czym jest retargeting?

To mechanizm, który pozwala na wyświetlanie reklam banerowych (i nie tylko) osobom, które odwiedziły Twój serwis internetowy, ale np. nie dokonały konwersji. Wiele osób szuka produktów i usług, ale kupić planuje dopiero za jakiś czas. Sposób na komunikat zwrotny do tych osób jest już chyba dla Ciebie oczywisty.

#protip Twórz listy remarketingowe tak, abyś mógł możliwie najlepiej sprecyzować komunikat zwrotny, np. nie wyświetlaj reklamy konkretnego produktu osobom, które były na stronie głównej Twojego sklepu www, tylko wykorzystaj do tego precyzyjne, produktowe lub oparte na kategoriach sklepu listy remarketingowe.

5. SEO + popularność w mediach społecznościowych

Jak wiadomo SEO, czyli pozycjonowanie naturalne w wynikach wyszukiwania Google to bardzo istotny – jeden z najważniejszych – element marketingu internetowego. Aktualny algorytm Google został skonstruowany tak, aby wyniki wyszukiwania na daną frazę były również zależne od popularności danego podmiotu w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter, Google+, Linkedin, itd.).

Oznacza to, że firma która się tylko pozycjonuje, znajdzie się niżej w wynikach wyszukiwania niż firma, która się pozycjonuje na tą samą frazę, ale ponadto jest popularna np. na Facebooku (wchodzi w interakcję ze swoimi fanami).

#protip Buduj hybrydę – bądź obecny w mediach społecznościowych na tyle, na ile jest to możliwe. Da Ci to przewagę nad firmami, których nie ma w social media, ponieważ nie będziesz potrzebować wysokich nakładów finansowanych na SEO, aby znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania Google.

1x1.trans - Trendy online marketingu na 2015 rok
Igor Podgórski

Cześć! Jestem konsultantem marketingowym do wynajęcia. Współpracuję z markami w zakresie produkcji wideo do Internetu. Pomagam firmom budować silne marki.

Skupiam się w nowoczesnych formach komunikacji marketingowej, takich jak wideo marketing i marketing w mediach społecznościowych.

Dowiedz się jak mogę Ci pomóc…

2018-02-21T22:45:07+00:00