Landing page, czyli podstawowy element strategii marketingowej w Twojej firmie

Większość przedsiębiorców prowadzących kampanie marketingowe w Internecie popełnia ten sam błąd – kieruje ruch na docelową stronę internetową, pomijając tym samym landing page, który jest kluczowym ogniwem w lejku sprzedażowym czy w lead nurturingu. Zdarza się to nawet doświadczonym marketerom. O co w tym wszystkim chodzi?

Czym jest landing page?

Strona lądowania to strona internetowa, której zadaniem jest wywołanie w jej odbiorcy pożądanej dla nas akcji. Dobrze zbudowana landing page osiąga konwersję od 30 do nawet 50%. Jest stworzona tylko w tym celu. Do takich akcji zaliczamy między innymi:

  • Sprzedaż jednego, sprecyzowanego produktu
  • Rejestracja w serwisie internetowym (np. przed oficjalnym jego startem)
  • Pozyskanie adresu e-mail, np. w formie zapisu na newsletter
  • Pozyskanie adresu e-mail, np. pobranie pliku przez odwiedzającego
  • Inne…

Struktura idealnej landing page

  • Nie posiada nawigacji (menu), aby użytkownik mógł skupić się tylko i wyłącznie na wykonaniu akcji
  • Posiada perswazyjny, odpowiednio sporządzony, duży i widoczny nagłówek, którego zadaniem jest przekazać użytkownikowi Twoją intencję i zachęcić go do wykonania pożądanej przez Ciebie akcji
  • Posiada zwrot skłaniający użytkownika do wykonania pożądanej przez nas akcji, np. Wypełnij formularzPobierz plikKup teraz, itp.
  • Posiada widoczne i kontrastujące  z tłem wezwanie do akcji (CTA, czyli Call To Action) w formie przycisku, np. Zapisz sięOdbierz rabat,  Zarejestruj, itp.
  • Posiada prostą i przejrzystą szatę graficzną
  • Posiada krótką i zwięzłą listę, która przedstawia korzyści, jakie użytkownik uzyska, jeżeli skorzysta z Twojej oferty
  • Nie posiada elementów, które mogłyby odwrócić uwagę użytkownika
  • Nagłówek, formularz i najważniejsze treści powinny znajdować się nad linią przewijania strony
  • Opcjonalnie posiada krótką prezentację wideo, która może dodatkowo przekonać odbiorców do skorzystania z Twojej oferty
  • Opcjonalnie posiada pozytywne opinie Twoich klientów, które ściśle dotyczą Twojej oferty
  • Opcjonalnie posiada przyciski udostępniania strony w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, Google+, itd., co daje szanse na dodatkowe dotarcie do innych zainteresowanych

Landing page to sposób na zwrot z inwestycji w reklamę

Stosowanie strony lądowania w strategii marketingowej firmy ma bardzo odczuwalny wpływ na ROI, czyli na zwrot z inwestycji w reklamę. Wyobraź sobie, że na swoją firmową stronę internetową kierujesz ruch z reklam Google AdWords (wszelkiego rodzaju), Facebook Ads, kampanii e-mailowych, artykułów sponsorowanych i innych. Płacisz duże pieniądze za wygenerowanie tego ruchu. Konwertuje na przykład 5% odwiedzających. Jeżeli nie wyciśniesz konwersji z remarketingu, to duża cześć budżetu po prostu pójdzie na marne.

Buduj wartościową listę adresową i uszczęśliwiaj swoich subskrybentów, ponieważ to właśnie dzięki nim możesz rozwijać swój biznes przez lata. Umiejętnie zbudowana lista mailingowa jest stała, natomiast płatny ruch na Twojej stronie internetowej jest ulotny – wykorzystaj go mądrze.

Umieszczając landing page w połowie tej drogi, sytuacja znacznie ulegnie zmianie, ponieważ Twój potencjalny klient otrzyma korzyści wtedy, gdy zostawi swój adres e-mail. Dopiero po tej akcji przekieruj go na docelową stronę internetową. Nawet, jeżeli lead nie stanie się Twoim klientem od razu, to możesz nawiązać z nim relację, wyedukować go, zbudować zaufanie i na końcu tej ścieżki nawiązać z nim współpracę.

1x1.trans - Landing page, czyli podstawowy element strategii marketingowej w Twojej firmie
Igor Podgórski

Cześć! Jestem konsultantem marketingowym do wynajęcia. Współpracuję z markami w zakresie produkcji wideo do Internetu. Pomagam firmom budować silne marki.

Skupiam się w nowoczesnych formach komunikacji marketingowej, takich jak wideo marketing i marketing w mediach społecznościowych.

Dowiedz się jak mogę Ci pomóc…

2018-02-13T19:12:18+00:00