Siła sloganu. Jak slogan wpływa na wizerunek marki?

Marek ma już nazwę oraz identyfikację wizualną swojej marki. Przyszedł czas na kolejny element brandingu – slogan reklamowy. Niewielu właścicieli firm zdaje sobie sprawę z tego, jak slogan marki wpływa na kreowanie jej świadomości wśród konsumentów. Marek wie.

Slogan reklamowy to nic innego, jak tekst informacyjny, który odzwierciedla strategię i misję marki. To przekaz marketingowy, który w skrócie przedstawia dewizę firmy. Jest jednym z podstawowych elementów, który wzmacnia siłę brandu – jego wizerunek lub świadomość – oraz buduje przewagę konkurencyjną. Slogan reklamowy cechuje niezmienność względem upływu czasu. Często też stosowany jest jako uzupełnienie znaku graficznego marki.

Prawidłowa struktura sloganu

Dobry slogan:

  • opiera się na misji firmy
  • jest esencją wszystkich marek firmy
  • projektowany jest na długo, tzn. że musi przetrwać lata (w przeciwieństwie do hasła reklamowego)
  • ściśle związany jest z firmą, a nie z jej produktami
  • nie jest ofertą, tylko krótką formą opisową
  • jest prowokacyjny, czyli zmusza odbiorcę do zastanowienia się
  • nawiązuje do wizji firmy, a nie do aktualnie prowadzonej akcji promocyjnej
  • zapada w pamięć odbiorców
  • występuje w obecności logotypu marki, prezentując z nim silny i spójny komunikat
  • odzwierciedla tożsamość i buduje wizerunek marki
  • jest perswazyjny, czyli prezentuje wielką ideę

Cechy dobrego sloganu

Dobry slogan mimo swojej krótkiej formy ma konkretne znaczenie oraz przekaz. Slogan nie może być obraźliwy, pretensjonalny i nie może wprowadzać odbiorcy w błąd. Musi być łatwy do przyswojenia i przede wszystkim ma być unikalny.

  • łatwy do zapamiętania
  • łatwy do zrozumienia
  • wyróżnia markę wśród jej konkurencji
  • pokazuje unikalność oferty firmy
  • przekazuje korzyści
  • prezentuje indywidualny przekaz
  • wychodzi poza konwencje myślowe branży
  • wywołuje uśmiech na twarzy odbiorcy (zależne od branży i produktu)
  • przedstawia wizję rozwoju firmy
  • posiada rymy i jest rytmiczny

Rodzaje sloganów

  • prezentujący korzyści funkcjonalne naszego produktu
  • prezentujący korzyści dla użytkownika naszego produktu
  • prezentujący cechy naszego produktu
  • prezentujący doświadczenie przyjemności podczas korzystania z naszego produktu
  • prezentujący problem, który rozwiązuje nasz produkt
  • prezentujący tradycję naszej firmy
  • prezentujący odpowiedzialność, jaką bierze na siebie nasza firma

Skuteczność sloganu reklamowego

Prawidłowo skrojony slogan potrafi przeniknąć do języka codziennego, czego efektem jest większa rozpoznawalność produktu w naszej grupie docelowej. Dobrym przykładem jest fenomenalna akcja promocyjna piwa, identyfikowana pod sloganem Łomża. Źródło świadomego łomżingu. Swojego czasu młodzież posługiwała się zastosowanym w tym sloganie sposobem odmiany czasowników i nie tylko, a każde zastosowanie tego zabiegu ściśle kojarzyło się z marką Łomża.

Coś ze świata:

  • Think different
  • Connecting people
  • I’m loving it
  • Just do it
  • Probably the best beer in the world

Coś z Polski:

  • Prawie robi wielką różnicę
  • Bo zupa była za słona
  • A świstak siedzi i zawija je w te sreberka
  • Codziennie niskie ceny
  • Nie dla idiotów

Potrafisz podać nazwy właścicieli powyższych sloganów?

1x1.trans - Siła sloganu. Jak slogan wpływa na wizerunek marki?
Igor Podgórski

Cześć! Jestem konsultantem marketingowym do wynajęcia. Współpracuję z markami w zakresie produkcji wideo do Internetu. Pomagam firmom budować silne marki.

Skupiam się w nowoczesnych formach komunikacji marketingowej, takich jak wideo marketing i marketing w mediach społecznościowych.

Dowiedz się jak mogę Ci pomóc…

2018-04-24T15:27:39+00:00