Marek chce przenieść swój biznes do Internetu. Jego znajomi, przedsiębiorcy namawiają go do tego, ponieważ Internet to świetne miejsce na pozyskanie dużej liczby nowych klientów i odczuwalne zwiększenie sprzedaży. Niestety wiedza Marka w tej materii kończy się właśnie w tym momencie, ale mimo wszystko Marek zlecił stworzenie strony internetowej dla swojej firmy.

Nasz bohater ma już swoją stronę internetową. Mijają dni, tygodnie, miesiące, a sprzedaży nie ma. Marek ze złością twierdzi, że wyrzucił pieniądze w błoto, a strona w Internecie jednak nie była mu potrzebna.

Powyższa historia dotyczy większości polskich przedsiębiorców. Zapominają, że tak samo jak sklep lokalny, strona w internecie nie sprzeda, jeżeli nie generuje ruchu. Bo kto ma od nas kupić, jeżeli do sklepu nikt nie przychodzi? Marek potrzebuje marketingu.

Czym jest marketing internetowy?

Marketing internetowy zaczyna się na Twojej kreacji marketingowej, a kończy się na… no właśnie – nigdy się nie kończy. Dlaczego? Ponieważ sprowadzenie klienta na stronę www i sprzedanie mu naszego produktu lub usługi za jej pomocą, to dopiero początek. Najważniejsze to umieć wykorzystać potencjał Twojej bazy klientów.

Pewny mądry marketer powiedział, że jeżeli masz 10 000 klientów, to nie musisz już nic robić do końca życia. Oczywiście – ale samo posiadanie klientów nie przynosi sprzedaży. Trzeba ich umiejętnie wybudzić z letargu. Bo kto jest naszym idealnym klientem, jak nie ten, który już u nas kupił?

Strukturę działań w ramach marketingu internetowego dzielimy na:

  1. Pozyskanie wartościowego ruchu na strony lądowania (czyli ruchu wygenerowanego przez naszą grupę docelową).
  2. Budowanie wartościowej listy adresowej (adresów e-mail) i nawiązanie z nią pozytywnej relacji.
  3. Sprzedaż za pomocą naszych stron lądowania.
  4. Aktywizacja naszej bazy klientów.
  5. Tworzenie stałych klientów i ambasadorów naszej marki.
  6. Zwiększanie sprzedaży.

Ten wpis, to wprowadzenie, do darmowej serii poradnika marketingu. Zamierzam skupić się na kluczowych elementach marketingu internetowego, ale to nie wszystko. Zaczniemy od podstaw, tj. od brandingu, przejdziemy przez pozyskanie klienta, a zakończymy na sprzedaży oraz na optymalizacji kosztu reklamy, czyli o zwrocie z inwestycji (ROI).

Przeczytaj również:

Landing page, czyli podstawowy element strategii marketingowej w Twojej firmie Większość przedsiębiorców prowadzących kampanie marketingowe w Internecie popełnia ten sam błąd - kieruje ruch na docelową stronę internetową, pomijając tym samym landing page, który jest kluczowym ogniwem w lejku sprzedażowym. Zdarza się to nawet doświadczonym marketerom. O co w tym wszystkim chodzi? Czym jest landing page? Landing page to strona internetowa, któ...
Jak wykorzystać Instagram Stories do budowania swojej marki? Instagram Stories to integralna funkcja Instagrama, a tego medium społecznościowego nikomu przedstawiać nie trzeba. Magię Stories stanowi komunikacja w trybie „tu i teraz”, ponieważ opublikowane w streamie zdjęcie i wideo aktywne są jedynie przez 24 godziny - ale można je odtworzyć nieograniczoną ilość razy - po czym znikają na zawsze. Aby pokazać co się właśnie robi,...
Siła sloganu. Jak slogan wpływa na wizerunek marki? Marek ma już nazwę oraz identyfikację wizualną swojej marki. Przyszedł czas na kolejny element brandingu - slogan reklamowy. Niewielu właścicieli firm zdaje sobie sprawę z tego, jak slogan marki wpływa na kreowanie jej świadomości wśród konsumentów. Marek wie. Slogan reklamowy to nic innego, jak tekst informacyjny, który odzwierciedla strategię i misję marki. To prze...