Marek chce przenieść swój biznes do Internetu. Jego znajomi, przedsiębiorcy namawiają go do tego, ponieważ Internet to świetne miejsce na pozyskanie dużej liczby nowych klientów i odczuwalne zwiększenie sprzedaży. Niestety wiedza Marka w tej materii kończy się właśnie w tym momencie, ale mimo wszystko Marek zlecił stworzenie strony internetowej dla swojej firmy.

Nasz bohater ma już swoją stronę internetową. Mijają dni, tygodnie, miesiące, a sprzedaży nie ma. Marek ze złością twierdzi, że wyrzucił pieniądze w błoto, a strona w Internecie jednak nie była mu potrzebna.

Powyższa historia dotyczy większości polskich przedsiębiorców. Zapominają, że tak samo jak sklep lokalny, strona w internecie nie sprzeda, jeżeli nie generuje ruchu. Bo kto ma od nas kupić, jeżeli do sklepu nikt nie przychodzi? Marek potrzebuje marketingu.

Czym jest marketing internetowy?

Marketing internetowy zaczyna się na Twojej kreacji marketingowej, a kończy się na… no właśnie – nigdy się nie kończy. Dlaczego? Ponieważ sprowadzenie klienta na stronę www i sprzedanie mu naszego produktu lub usługi za jej pomocą, to dopiero początek. Najważniejsze to umieć wykorzystać potencjał Twojej bazy klientów.

Pewny mądry marketer powiedział, że jeżeli masz 10 000 klientów, to nie musisz już nic robić do końca życia. Oczywiście – ale samo posiadanie klientów nie przynosi sprzedaży. Trzeba ich umiejętnie wybudzić z letargu. Bo kto jest naszym idealnym klientem, jak nie ten, który już u nas kupił?

Strukturę działań w ramach marketingu internetowego dzielimy na:

  1. Pozyskanie wartościowego ruchu na strony lądowania (czyli ruchu wygenerowanego przez naszą grupę docelową).
  2. Budowanie wartościowej listy adresowej (adresów e-mail) i nawiązanie z nią pozytywnej relacji.
  3. Sprzedaż za pomocą naszych stron lądowania.
  4. Aktywizacja naszej bazy klientów.
  5. Tworzenie stałych klientów i ambasadorów naszej marki.
  6. Zwiększanie sprzedaży.

Ten wpis, to wprowadzenie, do darmowej serii poradnika marketingu. Zamierzam skupić się na kluczowych elementach marketingu internetowego, ale to nie wszystko. Zaczniemy od podstaw, tj. od brandingu, przejdziemy przez pozyskanie klienta, a zakończymy na sprzedaży oraz na optymalizacji kosztu reklamy, czyli o zwrocie z inwestycji (ROI).

Przeczytaj również:

Remarketing w marketingu internetowym. Jak zrobić to dobrze? Remarketing, to jedna z najskuteczniejszych i moich ulubionych praktyk w marketingu internetowym - polega on na kierowaniu marketingowych komunikatów zwrotnych do osób, które wykonały konkretną akcję w Twoim serwisie www lub po prostu na nim były (przynajmniej raz). Czym dokładnie jest remarketing? Jestem przekonany, że poruszanie się po Internecie nie stanowi dla...
Zakładasz firmę lub tworzysz nową markę albo produkt? Nie zapomnij o poprawnym namingu! Kiedy dziecko przychodzi na świat, rodzice na długo przed narodzinami wiedzą, jakie imię nadać swojemu potomkowi. Czasami jednak, jak ujrzą swoją pociechę zmieniają zdanie, ponieważ czują, że wcześniej zaplanowane imię nie pasuje do zachowania, czy wyglądu noworodka. Podobnie jest z marką. Biznes to rozwiązywanie problemów swoich klientów. Najpierw dostrzegasz proble...
Strategia rabatowa, czyli sposób na utrzymanie klienta Każdy przedsiębiorca zna zasadę, że pozyskanie nowego klienta jest kilka razy droższe niż aktywizacja już wcześniej pozyskanego. Do samej aktywizacji służą nam narzędzia direct marketingu, takie jak e-mail marketing, listy fizyczne czy remarketing. Jednakże dotarcie do klienta to jedno, a wywoływanie impulsu zakupowego to drugie. Rozdawanie rabatów najlepszym sposo...