Każdy ma możliwość, aby w łatwy sposób mierzyć i analizować ruch przepływający przez firmową stronę internetową lub sklep internetowy. Taka analiza pozwala wyciągnąć wnioski, na podstawie których optymalizacja kampanii reklamowych sprawi, że odczuwalnie zwiększysz przychody w swojej firmie. Czy to jest trudne? Nie. Czy każdy sobie z tym poradzi? Tak. Jak zatem podejść do analityki internetowej?

Podstawowa konfiguracja Google Analytics

Google Analytics to prawdopodobnie najpopularniejsze na świecie darmowe narzędzie do prowadzenia analityki internetowej. Wystarczy w serwisie internetowym zainstalować specjalny kod śledzenia i można cieszyć się profesjonalnymi statystykami ruchu. Jednak bez odpowiedniej konfiguracji i umiejętności interpretacji wyników narzędzie nie będzie miało dla Ciebie wartości. Jak zatem pracować z Google Analytics?

Odfiltruj własne odwiedziny

Filtry to jedna z najważniejszych i jednocześnie najbardziej niedocenianych funkcjonalności Google Analytics. Dzięki filtrom zablokujesz, np. zliczanie ruchu przychodzącego z Twojego adresu IP. Taki zabieg sprawi, że statystyki będą bardziej rzetelne, ponieważ nie będą uwzględniać wszystkich odwiedzin wygenerowanych przez Ciebie i Twoich pracowników.

Mierz skuteczność kampanii reklamowych

Zdefiniuj cele, aby mierzyć konwersje sprzedaży lub zapytań na Twojej stronie internetowej. Obserwacja realizacji rezerwacji pozwoli Ci na optymalizację kampanii reklamowych, ponieważ dowiesz się:

  • na którym kroku ścieżki zakupowej najwięcej osób rezygnuje z zakupu,
  • z jakich miast najczęściej pochodzą Twoi klienci,
  • ile lat mają Twoi najlepsi klienci,
  • jakiej płci osoby najczęściej konwertują,
  • z jakich źródeł pochodzi najlepiej konwertujący ruch (wyszukiwarka (pozycjonowanie lub reklama AdWords), media społecznościowe, portale branżowe, itd.) czy ruch z telefonów komórkowych konwertuje,
  • w jakich porach dnia generujesz najwięcej konwersji,
  • po ilu dniach od pierwszego kontaktu z Twoją stroną internetową dochodzi do konwersji.

Taka wiedza pomoże Ci podejmować decyzje, w które kanały reklamy inwestować i jak dobierać komunikaty marketingowe, aby generować możliwie największą sprzedaż.

Zintegruj Google Analytics z Google AdWords

Integracja statystyk z systemem reklamowym Google AdWords pozwoli Ci jeszcze lepiej mierzyć skuteczność reklam. Dzięki takiemu połączeniu będziesz widzieć, które słowa kluczowe generują najwięcej konwersji, a które mają największy współczynnik odrzuceń. Podejmowanie kluczowych decyzji stanie się łatwiejsze.

Analityka internetowa to oczy i uszy dla Twojego biznesu

Jeżeli dowiesz się jak Twoi realni klienci poruszają się po stronie internetowej, jak się zachowują na ścieżce zakupowej, skąd przyszli i jaki jest ich profil demograficzny, to Twoje działania promocyjne w Internecie nabiorą splendoru. Im wcześniej uwzględnisz Google Analytics w swojej strategii, tym lepiej dla Twojego portfela. Poznaj swojego klienta, zanim on pozna Ciebie.

Przeczytaj również:

5 cech dobrego call to action, czyli jak skutecznie wzywać do akcji swoich potencjalnych klientów? Jednym z najważniejszych pojęć marketingowych jest call to action (CTA), czyli tzw. wezwanie do akcji. Dlaczego zatem ten istotny element jest tak często ignorowany? Dlatego, że utalentowani graficy, którzy tworzą świetne grafiki reklamowe, czy copywriterzy piszący naprawdę dobre teksty, nie posiadają odpowiedniej wiedzy marketingowej i w rezultacie ich kreacje, mimo ...
Dlaczego obecność marki na Facebooku to must-have w Twojej strategii marketingowej? Social media, czyli media społecznościowe to miejsce w Internecie, które z upływem lat stało się znaczącym i wartościowym kanałem dla każdego biznesu. Idealnym i najbardziej oczywistym przykładem jest Facebook. Znajdziemy na nim strony firmowe (tzw. fanpage), system reklamowy, wydarzenia, oceny i opinie oraz najważniejsze, czyli ściśle określone grupy docelowe, która ...
Słownik online marketera, czyli kilka pojęć dla internetowych biznesmenów Masz związek z biznesem prowadzonym w Internecie? Powinieneś znać podstawowe pojęcia, aby sprawniej poruszać się po autostradzie tej branży. Jeżeli dopiero zaczynasz lub po prostu chcesz się wyedukować, to ten artykuł jest właśnie dla Ciebie. Pomóż swoim branżowym kolegom i podrzuć im ten wpis. Jestem pewny, że będą Ci wdzięczni. Autoresponder, czyli e-mail automat...