Instagram Stories to integralna funkcja Instagrama, a tego medium społecznościowego nikomu przedstawiać nie trzeba. Magię Stories stanowi komunikacja w trybie „tu i teraz”, ponieważ opublikowane w streamie zdjęcie i wideo aktywne są jedynie przez 24 godziny – ale można je odtworzyć nieograniczoną ilość razy – po czym znikają na zawsze. Aby pokazać co się właśnie robi, lub gdzie się jest, wystarczy wyciągnąć smartfona, zrobić zdjęcie lub wideo, kliknąć jeden przycisk i… voilà! Jest to bardzo wygodna metoda na merytoryczne i wizualne przedstawienie historii Twojej marki.

Opowiadaj historie o swojej marce

Instagram jest narzędziem, które daje dużo swobody i nie wymusza na swoich użytkownikach profesjonalnego podejścia do tworzenia kreacji. Dlaczego? Zdjęcia i wideo publikowane w Stories nie muszą być perfekcyjnie dopracowane. Jest to walor pracujący na Twoją korzyść, bo znacznie zwiększa tolerancję odbiorców na średnią jakość przesyłanych treści i nadaje Twojej marce ludzką twarz. Przesyłanie Stories jest szybkie między innymi dlatego, że nikt nie czuje presji, aby kreacje były idealne.

Marki mogą udostępniać zdjęcia lub wideo dostaw towaru, paczek przygotowanych do wysyłki, czy przemycać zapowiedzi promocji lub też zmian w asortymencie. Instagram Stories może służyć jako medium, za pomocą którego będziesz informować zawężoną grupę fanów o konkretnych eventach. Taki aspekt ekskluzywności przyciągnie większą ilość obserwatorów i jednocześnie stworzy odpowiednią wartość emocjonalną wokół Twojej marki. Instagram to głównie lifestyle napędzany przez młodzież w wieku 18-25 lat, więc marki modowe i sportowe świetnie odnajdą się w tym kanale.

Instagram jest zdominowany przez blogosferę

Każdy dostępny ranking zawierający najpopularniejsze profile z Instagrama udowadnia, że najlepiej w tym medium odnajdują się blogerzy i vlogerzy. Ich konta śledzone są nawet przez dziesiątki tysięcy fanów, co daje im kolejne obszary działalności oparte na naprawdę imponujących zasięgach. Marki często i z dużym powodzeniem współpracują z blogosferą. Współpraca z twórcami internetowymi i liderami opinii nabiera jeszcze większych rumieńców, gdyż strategia promocyjna może uwzględniać właśnie Instagrama.

Bądź tam, gdzie przebywa Twoja grupa docelowa

Media społecznościowe nieustannie ewoluują, a co kilka lat na rynku pojawia się nowy gracz, który zdobywa popularność i spektakularne zasięgi, a dotychczasowi liderzy rozwijają się z niesamowitym rozmachem. Nie wszyscy jeszcze pojmują wagę nowych mediów, ale młodzi ludzie rozumieją je doskonale i świetnie się w nich odnajdują. Jeżeli w strategii marketingowej Twojego biznesu nie ma jeszcze miejsca dla Instagrama, to najwyższy czas ją odświeżyć – ale nic na siłę – pokazuj się tam, gdzie przebywa Twój klient, a swoją komunikację marketingową skrupulatnie dostosuj do tego medium.

Przeczytaj również:

Marketing internetowy. Jak go ugryźć? Resztę zjesz później… Marek chce przenieść swój biznes do Internetu. Jego znajomi, przedsiębiorcy namawiają go do tego, ponieważ Internet to świetne miejsce na pozyskanie dużej liczby nowych klientów i odczuwalne zwiększenie sprzedaży. Niestety wiedza Marka w tej materii kończy się właśnie w tym momencie, ale mimo wszystko Marek zlecił stworzenie strony internetowej dla swojej firmy. Nasz...
Landing page, czyli podstawowy element strategii marketingowej w Twojej firmie Większość przedsiębiorców prowadzących kampanie marketingowe w Internecie popełnia ten sam błąd - kieruje ruch na docelową stronę internetową, pomijając tym samym landing page, który jest kluczowym ogniwem w lejku sprzedażowym. Zdarza się to nawet doświadczonym marketerom. O co w tym wszystkim chodzi? Czym jest landing page? Landing page to strona internetowa, któ...
Kim jest Twój klient? 9 na 10 przedsiębiorców zapytanych o to kim jest ich klient, odpowiada  - Nie wiem. Z punktu widzenia marketera (osoby zawodowo zajmującej się marketingiem) jest to nie do przyjęcia, lecz jeżeli odpowiedziałbyś na to pytanie dokładnie tak samo, to mam dobrą wiadomość - skoro teraz zarabiasz, to jak dowiesz się kim jest Twój klient i będziesz kierował odpowiednie komun...