Instagram Stories to integralna funkcja Instagrama, a tego medium społecznościowego nikomu przedstawiać nie trzeba. Magię Stories stanowi komunikacja w trybie „tu i teraz”, ponieważ opublikowane w streamie zdjęcie i wideo aktywne są jedynie przez 24 godziny – ale można je odtworzyć nieograniczoną ilość razy – po czym znikają na zawsze. Aby pokazać co się właśnie robi, lub gdzie się jest, wystarczy wyciągnąć smartfona, zrobić zdjęcie lub wideo, kliknąć jeden przycisk i… voilà! Jest to bardzo wygodna metoda na merytoryczne i wizualne przedstawienie historii Twojej marki.

Opowiadaj historie o swojej marce

Instagram jest narzędziem, które daje dużo swobody i nie wymusza na swoich użytkownikach profesjonalnego podejścia do tworzenia kreacji. Dlaczego? Zdjęcia i wideo publikowane w Stories nie muszą być perfekcyjnie dopracowane. Jest to walor pracujący na Twoją korzyść, bo znacznie zwiększa tolerancję odbiorców na średnią jakość przesyłanych treści i nadaje Twojej marce ludzką twarz. Przesyłanie Stories jest szybkie między innymi dlatego, że nikt nie czuje presji, aby kreacje były idealne.

Marki mogą udostępniać zdjęcia lub wideo dostaw towaru, paczek przygotowanych do wysyłki, czy przemycać zapowiedzi promocji lub też zmian w asortymencie. Instagram Stories może służyć jako medium, za pomocą którego będziesz informować zawężoną grupę fanów o konkretnych eventach. Taki aspekt ekskluzywności przyciągnie większą ilość obserwatorów i jednocześnie stworzy odpowiednią wartość emocjonalną wokół Twojej marki. Instagram to głównie lifestyle napędzany przez młodzież w wieku 18-25 lat, więc marki modowe i sportowe świetnie odnajdą się w tym kanale.

Instagram jest zdominowany przez blogosferę

Każdy dostępny ranking zawierający najpopularniejsze profile z Instagrama udowadnia, że najlepiej w tym medium odnajdują się blogerzy i vlogerzy. Ich konta śledzone są nawet przez dziesiątki tysięcy fanów, co daje im kolejne obszary działalności oparte na naprawdę imponujących zasięgach. Marki często i z dużym powodzeniem współpracują z blogosferą. Współpraca z twórcami internetowymi i liderami opinii nabiera jeszcze większych rumieńców, gdyż strategia promocyjna może uwzględniać właśnie Instagrama.

Bądź tam, gdzie przebywa Twoja grupa docelowa

Media społecznościowe nieustannie ewoluują, a co kilka lat na rynku pojawia się nowy gracz, który zdobywa popularność i spektakularne zasięgi, a dotychczasowi liderzy rozwijają się z niesamowitym rozmachem. Nie wszyscy jeszcze pojmują wagę nowych mediów, ale młodzi ludzie rozumieją je doskonale i świetnie się w nich odnajdują. Jeżeli w strategii marketingowej Twojego biznesu nie ma jeszcze miejsca dla Instagrama, to najwyższy czas ją odświeżyć – ale nic na siłę – pokazuj się tam, gdzie przebywa Twój klient, a swoją komunikację marketingową skrupulatnie dostosuj do tego medium.

Przeczytaj również:

Remarketing w marketingu internetowym. Jak zrobić to dobrze? Remarketing, to jedna z najskuteczniejszych i moich ulubionych praktyk w marketingu internetowym - polega on na kierowaniu marketingowych komunikatów zwrotnych do osób, które wykonały konkretną akcję w Twoim serwisie www lub po prostu na nim były (przynajmniej raz). Czym dokładnie jest remarketing? Jestem przekonany, że poruszanie się po Internecie nie stanowi dla...
Jak sprzedawać w Internecie? Czyli o co chodzi w budowaniu marki przy użyciu reguły wzajemności Dobry marketing i nowoczesne techniki sprzedaży są najważniejszym elementem prowadzenia biznesu. Kiedyś wystarczyło przedstawić komuś ofertę i jak rozwiązywała problemy tej osoby, to była duża szansa na pozyskanie nowego klienta. Natomiast dzisiaj są mass media, jest Internet i otoczenie konkurencyjne, które z roku na rok rośnie w siłę. Dlatego sama oferta - nawet naj...
Czy Twoja marka potrzebuje public relations? Odkryjmy public relations na nowo. Może się wydawać, że wszystko zostało już na ten temat powiedziane w artykułach, na blogach branżowych czy na konferencjach. Coraz częściej jednak wykorzystujemy termin e-PR, którego istota być może opiera się na stuletnim modelu, ale dzięki nowym narzędziom, jego forma i intensywność ulega stałemu rozwojowi. Nowe technologie pozwala...