Słownik online marketera, czyli kilka pojęć dla internetowych biznesmenów

Masz związek z biznesem prowadzonym w Internecie? Powinieneś znać podstawowe pojęcia, aby sprawniej poruszać się po autostradzie tej branży. Jeżeli dopiero zaczynasz lub po prostu chcesz się wyedukować, to ten artykuł jest właśnie dla Ciebie. Pomóż swoim branżowym kolegom i podrzuć im ten wpis. Jestem pewny, że będą Ci wdzięczni.

Autoresponder, czyli e-mail automatyczny

Narzędzie, które pozwala raz skonfigurowaną serię wiadomości e-mail wysyłać automatycznie. Każdy subskrybent otrzyma od Ciebie wiadomość w odpowiednim momencie, od chwili zapisania się na Twoją listę adresową. Autorespondery to istotne i bardzo skuteczne narzędzie w e-mail marketingu.

Blog, czyli nośnik Content Marketingu

Internetowe medium służące do przekazywania wartościowej treści, tj. contentu. Kiedyś blog kojarzył się z osobistym pamiętnikiem, dzisiaj natomiast blogi, to znacząca, wartościowa część Internetu.

Content Marketing, czyli marketing treści

Zawsze warto edukować swojego potencjalnego klienta – tym bardziej, jeżeli prowadzisz biznes w Internecie. Jeśli dasz się poznać, polubić oraz wzbudzisz zaufanie u swoich odbiorców i postawisz siebie w pozycji eksperta, tym większą szanse masz na prowadzenie skutecznej sprzedaży internetowej. Wartościowa treść nigdy nie wychodzi z mody.

Copywriting, czyli pisanie tekstów perswazyjnych

Sprzedajesz lub planujesz sprzedawać przy pomocy ofert tekstowych? Copywriting służy do sporządzania tego rodzaju ofert. Kreacja zbudowana zgodnie z zasadami copywritingu skutecznie i odczuwalnie zwiększa sprzedaż. Model AIDA, nagłówek, język korzyści, odpowiednie CTA, to nierozłączne elementy, które składają się na prawidłowo funkcjonującą całość.

CTA, czyli wezwanie do akcji (Call To Action)

Wezwanie do akcji, to podstawowy element występujący w działaniach związanych z marketingiem internetowym. W głównej mierze występuje pod postacią przycisku (np. Dodaj do koszyka, Wyślij wiadomość, itp.), ale również jako samodzielny tekst. CTA ma za zadanie między innymi przeprowadzić użytkownika przez proces kończący się konwersją (zakupem, rejestracją, zapisem do newslettera, itp.).

Dynamic Content, czyli personalizowanie komunikatów

Personalizacja przekazów marketingowych zawsze jest lepsza, niż jej brak. Dynamic Content to nieodzowny element e-mail marketingu. Chętniej otwierasz wiadomości e-mail, których tytuł zawiera Twoje imię, prawda?

Direct Marketing, czyli marketing bezpośredni

Jeden z moich ulubionych, jak nie ulubiony odłam marketingu – uwaga – nie tylko internetowego. Direct Marketing polega na przekazywaniu komunikatów marketingowych prosto „pod nos” odbiorcy. Nie ulega wątpliwości, że ten rodzaj marketingu opiera się głównie na personalizacji przekazów. Do Direct Marketingu wykorzystuje się głównie wiadomości e-mail oraz pocztę tradycyjną.

E-mail (wiadomość), czyli element Dircet Marketingu

Spersonalizowana forma przekazu marketingowego, trafiająca bezpośrednio na skrzynkę poczty elektronicznej odbiorcy.

Facebook, czyli najsilniejszy element Social Media w Polsce

Z punktu widzenia każdego marketera internetowego Facebook, to platforma obowiązkowa do wykorzystania w pracy. Reklamy na Facebooku są celne, relatywnie niedrogie i mają ogromną skuteczność biznesową. Budowanie świadomości wizerunku, świadomości marki za pomocą strony firmowej sprawdza się naprawdę świetnie. Fanpage to również skuteczny kontener na wartościowy content, dotyczący Twojej działalności biznesowej.

Google, czyli nasza ukochana wyszukiwarko-reklamowarka

Jedna z największych firm internetowych na świecie, która dla zwykłego użytkownika sieci kojarzy się tylko z wyszukiwarką. W rzeczywistości to poczta e-mail Gmail, linki sponsorowane Google AdWords, chmura Google Drive, analiza ruchu w serwisach www – Google Analytics, serwis społecznościowy Google Plus, mobilny system operacyjny Android i wiele, wiele innych.

Instagram, czyli zdjęciowe Social Media

Bez wątpienia Instagram to dzisiaj największe medium do dzielenia się zdjęciami na świecie. Popularnością i zasięgiem prześcignął powszechnie znanego Twittera. Cała zabawa polega na tym, że możesz śledzić dowolne osoby, które posiadają konto, dowolne osoby mogą śledzić Ciebie. Instagram, to świetne narzędzie do kreowania marki personalnej i nie tylko. Podobno obraz wyraża tyle, co tysiąc słów – to prawda?

Konwersja, czyli najważniejsze pojęcie w marketingu internetowym

Wykonanie pożądanej akcji przez odbiorcę Twoich komunikatów – tym właśnie w skrócie jest konwersja. Myśląc konwersja, mówię transakcja (sprzedaż) – lecz konwersją może być też rejestracja konta w serwisie internetowym, zapis na newsletter, pobranie pliku, itp. Dbaj o nią, zwiększaj ją, optymalizuj ścieżkę prowadzącą do konwersji, a osiągniesz oczekiwany sukces w świecie biznesu internetowego.

Landing page, czyli przechwytująca strona internetowa

Jeżeli chcesz sprzedać swój produkt lub usługę w Internecie albo po prostu doprowadzić do wyżej opisanej konwersji, to potrzebna Ci jest strona, która posiada konkretne mechanizmy. Musi być ona odpowiednio skonstruowana i stworzona tylko do jednego celu – do generowania konwersji. Tym właśnie są landing pages, czyli strony lądowania, a inaczej strony przechwytujące. Z reguły landing page posiada bardzo prostą grafikę, nie posiada nawigacji, zawiera jeden formularz i widoczne CTA.

Organiczne wyniki wyszukiwania, czyli SEO

Wyszukiwarka Google tak naprawdę składa się z dwóch części – linków sponsorowanych (reklam) i naturalnych wyników wyszukiwania. Pierwsza część jest opłacona i zaprojektowana przy pomocy systemu linków sponsorowanych Google AdWords. Druga, czyli organiczna część wyników wyszukiwania Google, to ciężka i czasochłonna praca specjalistów SEO (Search Engine Optimization), czyli osób które zajmują się pozycjonowaniem stron internetowych, aby te znalazły się możliwie jak najwyżej.

Responsywne strony internetowe, czyli RWD

Responsive Web Design to projektowanie stron internetowych tak, aby serwis wyświetlał się w sposób przejrzysty i możliwie najwygodniejszy dla jego odbiorcy dla wszystkich, dostępnych na rynku urządzeniach posiadających przeglądarkę internetową. Do takich urządzeń zaliczamy oczywiście smartphone’y i tablety.

Social Media, czyli skupiska społeczności internetowych i mobilnych

Media społecznościowe to platformy, które zbierają w okół siebie społeczność – po prostu. Są to miejsca, w których można odnaleźć określone grupy docelowe i kierować do nich odpowiednie komunikaty marketingowe. Do Social Media zaliczamy Facebooka, Twittera, Google+, Instagram, Linkedin, Pinterest, Snapchat i wiele, wiele innych.

Targetowanie, czyli komunikaty marketingowe wprost do Twojej grupy docelowej

Sprzedając akcesoria komputerowe dla graczy, nie reklamujesz się w medium, które dociera do staruszek w wieku 70+, prawda? To by była źle wycelowana reklama. Targetowanie, to reklamowanie się tylko tam, gdzie znajduje się Twoja grupa docelowa. Ponadto jeżeli posiadasz kilka grup docelowych do sprzedaży tego samego produktu, to każdy przekaz marketingowy (np. reklama graficzna) powinna być dostosowana pod każdą z tych grup oraz dystrybuowana tam, gdzie dokładnie ta grupa docelowa przebywa.

Twitter, czyli posty zawierające maksymalnie 140 znaków

Ile można uwzględnić w tekście, który wynosi 140 znaków? Niewiele? O to właśnie chodzi. 140 znaków, to główna idea Twittera, który jest jednym z czołowych przedstawicieli światowych Social Media. Szukasz szybkich, zwięzłych informacji bez lania zbędnej wody? Potrzebujesz odpowiedniego kontenera informacyjnego? Załóż konto na Twitterze, śledź osoby ze swojej branży, a wszystko znajdziesz w jednym miejscu. Twitter to jedno z moich ulubionych, opiniotwórczych narzędzi służących między innymi do kreowania marki personalnej.

22c53b74a973fb2d9d91a5d59b57ede6?s=100&d=mm&r=g - Słownik online marketera, czyli kilka pojęć dla internetowych biznesmenów
Igor Podgórski

Cześć! Jestem konsultantem marketingowym do wynajęcia. Współpracuję z markami w zakresie produkcji wideo do Internetu. Pomagam firmom budować silne marki.

Skupiam się w nowoczesnych formach komunikacji marketingowej, takich jak wideo marketing i marketing w mediach społecznościowych.

Dowiedz się jak mogę pomóc Twojej firmie…

2018-08-08T09:27:43+00:00