Marketing internetowy. Jak go ugryźć? Resztę zjesz później…

Marek chce przenieść swój biznes do Internetu. Jego znajomi, przedsiębiorcy namawiają go do tego, ponieważ Internet to świetne miejsce na pozyskanie dużej liczby nowych klientów i odczuwalne zwiększenie sprzedaży. Niestety wiedza Marka w tej materii kończy się właśnie w tym momencie, ale mimo wszystko Marek zlecił stworzenie strony internetowej dla swojej firmy.

Nasz bohater ma już swoją stronę internetową. Mijają dni, tygodnie, miesiące, a sprzedaży nie ma. Marek ze złością twierdzi, że wyrzucił pieniądze w błoto, a strona w Internecie jednak nie była mu potrzebna.

Powyższa historia dotyczy większości polskich przedsiębiorców. Zapominają, że tak samo jak sklep lokalny, strona w internecie nie sprzeda, jeżeli nie generuje ruchu. Bo kto ma od nas kupić, jeżeli do sklepu nikt nie przychodzi? Marek potrzebuje marketingu.

Czym jest marketing internetowy?

Marketing internetowy zaczyna się na Twojej kreacji marketingowej, a kończy się na… no właśnie – nigdy się nie kończy. Dlaczego? Ponieważ sprowadzenie klienta na stronę www i sprzedanie mu naszego produktu lub usługi za jej pomocą, to dopiero początek. Najważniejsze to umieć wykorzystać potencjał Twojej bazy klientów.

Pewny mądry marketer powiedział, że jeżeli masz 10 000 klientów, to nie musisz już nic robić do końca życia. Oczywiście – ale samo posiadanie klientów nie przynosi sprzedaży. Trzeba ich umiejętnie wybudzić z letargu. Bo kto jest naszym idealnym klientem, jak nie ten, który już u nas kupił?

Strukturę działań w ramach marketingu internetowego dzielimy na:

  1. Pozyskanie wartościowego ruchu na strony lądowania (czyli ruchu wygenerowanego przez naszą grupę docelową).
  2. Budowanie wartościowej listy adresowej (adresów e-mail) i nawiązanie z nią pozytywnej relacji.
  3. Sprzedaż za pomocą naszych stron lądowania.
  4. Aktywizacja naszej bazy klientów.
  5. Tworzenie stałych klientów i ambasadorów naszej marki.
  6. Zwiększanie sprzedaży.

Ten wpis, to wprowadzenie, do darmowej serii poradnika marketingu. Zamierzam skupić się na kluczowych elementach marketingu internetowego, ale to nie wszystko. Zaczniemy od podstaw, tj. od brandingu, przejdziemy przez pozyskanie klienta, a zakończymy na sprzedaży oraz na optymalizacji kosztu reklamy, czyli o zwrocie z inwestycji (ROI).

1x1.trans - Marketing internetowy. Jak go ugryźć? Resztę zjesz później...
Igor Podgórski

Cześć! Jestem konsultantem marketingowym do wynajęcia. Współpracuję z markami w zakresie produkcji wideo do Internetu. Pomagam firmom budować silne marki.

Skupiam się w nowoczesnych formach komunikacji marketingowej, takich jak wideo marketing i marketing w mediach społecznościowych.

Dowiedz się jak mogę Ci pomóc…

2018-02-21T22:45:49+00:00