Jak przygotować Google Analytics do analizy internetowej Twojego biznesu?

Każdy ma możliwość, aby w łatwy sposób mierzyć i analizować ruch przepływający przez firmową stronę internetową lub sklep internetowy. Taka analiza pozwala wyciągnąć wnioski, na podstawie których optymalizacja kampanii reklamowych sprawi, że odczuwalnie zwiększysz przychody w swojej firmie. Czy to jest trudne? Nie. Czy każdy sobie z tym poradzi? Tak. Jak zatem podejść do analityki internetowej?

Podstawowa konfiguracja Google Analytics

Google Analytics to prawdopodobnie najpopularniejsze na świecie darmowe narzędzie do prowadzenia analityki internetowej. Wystarczy w serwisie internetowym zainstalować specjalny kod śledzenia i można cieszyć się profesjonalnymi statystykami ruchu. Jednak bez odpowiedniej konfiguracji i umiejętności interpretacji wyników narzędzie nie będzie miało dla Ciebie wartości. Jak zatem pracować z Google Analytics?

Odfiltruj własne odwiedziny

Filtry to jedna z najważniejszych i jednocześnie najbardziej niedocenianych funkcjonalności Google Analytics. Dzięki filtrom zablokujesz, np. zliczanie ruchu przychodzącego z Twojego adresu IP. Taki zabieg sprawi, że statystyki będą bardziej rzetelne, ponieważ nie będą uwzględniać wszystkich odwiedzin wygenerowanych przez Ciebie i Twoich pracowników.

Mierz skuteczność kampanii reklamowych

Zdefiniuj cele, aby mierzyć konwersje sprzedaży lub zapytań na Twojej stronie internetowej. Obserwacja realizacji rezerwacji pozwoli Ci na optymalizację kampanii reklamowych, ponieważ dowiesz się:

  • na którym kroku ścieżki zakupowej najwięcej osób rezygnuje z zakupu,
  • z jakich miast najczęściej pochodzą Twoi klienci,
  • ile lat mają Twoi najlepsi klienci,
  • jakiej płci osoby najczęściej konwertują,
  • z jakich źródeł pochodzi najlepiej konwertujący ruch (wyszukiwarka (pozycjonowanie lub reklama AdWords), media społecznościowe, portale branżowe, itd.) czy ruch z telefonów komórkowych konwertuje,
  • w jakich porach dnia generujesz najwięcej konwersji,
  • po ilu dniach od pierwszego kontaktu z Twoją stroną internetową dochodzi do konwersji.

Taka wiedza pomoże Ci podejmować decyzje, w które kanały reklamy inwestować i jak dobierać komunikaty marketingowe, aby generować możliwie największą sprzedaż.

Zintegruj Google Analytics z Google AdWords

Integracja statystyk z systemem reklamowym Google AdWords pozwoli Ci jeszcze lepiej mierzyć skuteczność reklam. Dzięki takiemu połączeniu będziesz widzieć, które słowa kluczowe generują najwięcej konwersji, a które mają największy współczynnik odrzuceń. Podejmowanie kluczowych decyzji stanie się łatwiejsze.

Analityka internetowa to oczy i uszy dla Twojego biznesu

Jeżeli dowiesz się jak Twoi realni klienci poruszają się po stronie internetowej, jak się zachowują na ścieżce zakupowej, skąd przyszli i jaki jest ich profil demograficzny, to Twoje działania promocyjne w Internecie nabiorą splendoru. Im wcześniej uwzględnisz Google Analytics w swojej strategii, tym lepiej dla Twojego portfela. Poznaj swojego klienta, zanim on pozna Ciebie.

1x1.trans - Jak przygotować Google Analytics do analizy internetowej Twojego biznesu?
Igor Podgórski

Cześć! Jestem konsultantem marketingowym do wynajęcia. Współpracuję z markami w zakresie produkcji wideo do Internetu. Pomagam firmom budować silne marki.

Skupiam się w nowoczesnych formach komunikacji marketingowej, takich jak wideo marketing i marketing w mediach społecznościowych.

Dowiedz się jak mogę Ci pomóc…

2018-02-21T22:43:57+00:00