Identyfikacja wizualna marki. Po co mi to?

Marek konsekwentnie prowadzi biznes od lat. Ku zdziwieniu wszelkiej maści marketerów, nie posiada identyfikacji wizualnej swojej marki. Dlaczego? Twierdzi, że tak jest dobrze, bo ma klientów, sprzedaje i zarabia.
Po co miałby wydawać pieniądze na identyfikację wizualną? No właśnie po to, aby zarabiać jeszcze więcej przy tym samym nakładzie pracy.

Pamiętasz artykuł o namingu, czyli o poprawnym nazywaniu nowej firmy, marki czy produktu? Wyobrażasz sobie być osobą bez nazwiska? Nikt nie chciałby być bezimienny. Teraz pomyśl, że brak identyfikacji wizualnej marki w firmie to tak, jakbyś nie miał twarzy i przyjaciele nie poznawaliby Cię na ulicy.

Żyjemy w czasach, w których wszelkie media oraz formy przekazu tradycyjnego (np. prasa), przesiąknięte są reklamami, a ludzie mają coraz mniej czasu na czytanie i tylko skanują zawartość codziennej prasówki.
W Internecie jest dokładnie tak samo. Coraz trudniej dotrzeć z komunikatem marketingowym do odpowiedniego odbiorcy, a brak identyfikacji wizualnej pogarsza sprawę do maksimum, bo jakim cudem Twój potencjalny klient miałby Cię zapamiętać?

Twoja identyfikacja wizualna musi się „opatrzeć”

Wyobraź sobie, że masz profesjonalnie zaprojektowany logotyp i prowadzisz lokalny biznes. Logo umieszczone jest na Twojej stronie internetowej, wizytówkach, samochodzie służbowym, papierze firmowym, tabliczce przed wejściem do biurowca i w stopce maila. Reklamujesz się w lokalnej prasie, na Facebooku, w Google, na bilbordach i przy pomocy ulotek.

Teraz wyobraź sobie, że nie masz logotypu, a wydajesz pieniądze na te całe zaplecze. Niezależnie od efektów – mogłyby być lepsze.

Ludzie to wzrokowcy

Znacząca większość ludzi to wzrokowcy. Dlatego jednym z podstawowych elementów kreowania świadomości marki, to dobrze skrojona identyfikacja wizualna. Musisz jednak wiedzieć, że sam logotyp, to nie wszystko.

Identyfikacja to głównie:

  • Nazwa brandu
  • Logotyp + księga znaku
  • Kolorystyka brandu
  • Typografia wykorzystywana w kreacjach marketingowych

Te elementy to fundament brandu, które stosowane razem, napędzają machinę marketingową. Dobrze wykreowana marka sprawia, że klient skorzysta z Twoich usług nawet kilka miesięcy po zobaczeniu Twojego przekazu reklamowego.

Silny brand to emocje

Produkt powinien wywoływać emocje, bo to one w dużej mierze odpowiadają za decyzję zakupową. Jeżeli oferujesz produkt (w tym usługi), który jest oczekiwanej przez klienta jakości; masz ceny dopasowane do Twojej grupy docelowej; gwarantujesz świetną obsługę klienta i rewelacyjny system reklamacyjny; terminowo przechodzisz przez proces realizacji; klient Cię lubi – to masz potencjał, aby stać się silnym brandem, którego produkt będzie polecany, ba – którym konsumenci będą się chwalić, lecz aby do tego doszło, to musisz zostać zidentyfikowany. Wyobrażasz sobie iPhone bez jabłka na pleckach? Nie, bo to nie byłby iPhone.

1x1.trans - Identyfikacja wizualna marki. Po co mi to?
Igor Podgórski

Cześć! Jestem konsultantem marketingowym do wynajęcia. Współpracuję z markami w zakresie produkcji wideo do Internetu. Pomagam firmom budować silne marki.

Skupiam się w nowoczesnych formach komunikacji marketingowej, takich jak wideo marketing i marketing w mediach społecznościowych.

Dowiedz się jak mogę Ci pomóc…

2018-02-21T22:45:30+00:00