Dlaczego obecność marki na Facebooku to must-have w Twojej strategii marketingowej?

Social media, czyli media społecznościowe to miejsce w Internecie, które z upływem lat stało się znaczącym i wartościowym kanałem dla każdego biznesu. Idealnym i najbardziej oczywistym przykładem jest Facebook. Znajdziemy na nim strony firmowe (tzw. fanpage), system reklamowy, wydarzenia, oceny i opinie oraz najważniejsze, czyli ściśle określone grupy docelowe, która spędzają tam kilka godzin tygodniowo. Wszystko przygotowane w taki sposób, że przy odrobinie odpowiedniej wiedzy każdy jest w stanie korzystać z wyżej wymienionych narzędzi i sprawnie generować sprzedaż w swojej firmie. Jak zatem podejść do tematu, aby z wykorzystaniem Facebooka osiągać założone cele biznesowe?

Zwiększaj sprzedaż wykorzystując Facebook Places

Facebookowa geolokalizacja, czyli Facebook Places, to sposób na zwiększenie swojego zasięgu w Internecie i jednocześnie dodatkowa możliwość na pozyskiwanie klientów dla biznesu lokalnego. Użytkownicy Facebooka bardzo często meldują się, aby pokazać znajomym gdzie aktualnie się znajdują i jak spędzają czas. Jeżeli Twój lokal zostanie zamieszczony w Facebook Places, to klienci będą mogli się w nim meldować, oznaczać swoich znajomych, dodawać opinie. Dzięki temu stworzą skuteczny system rekomendacji, oparty na poczcie pantoflowej. Informacje o meldunku i dodaniu opinii zawsze pojawiają się na tablicy osoby postującej, co oznacza, że widzą ja wszyscy jej znajomi. Im więcej meldunków, tym więcej punktów rankingowych. Na tej podstawie facebookowy algorytm tworzy bazę najbardziej popularnych miejsc i Twój lokal może być rekomendowany w swojej lokalizacji. Facebook Places idealnie nadają się do promowania różnego rodzaju restauracji, kawiarnii, galerii, muzeów, centrów rekreacyjnych czy rozrywkowych i wszystkich tych miejsc, w których klienci spędzają czas wolny.

Uruchom wezwanie do akcji i sprzedawaj bezpośrednio z Facebooka

Każda strona firmowa na Facebooku posiada funkcjonalność, która pozwala na niej osadzić przycisk “wezwania do działania”, czyli Call To Action. Dzięki takiemu rozwiązaniu w łatwy i oczywisty sposób zachęcisz swoich potencjalnych klientów do wykonania pożądanej przez Ciebie akcji. Taki przycisk znajduje się w widocznym miejscu, tuż obok popularnego przycisku “Lubię to”. Po naciśnięciu, użytkownik będzie kierowany do wybranej przez Ciebie strony. Wystarczy, że zamieścisz link odsyłający do Twojej strony internetowej, na której znajduje się odpowiednio zaprojektowany formularz. Ponadto przycisk wezwania do akcji posiada własne statystyki, dzięki którym w łatwy sposób możesz sprawdzić ile kliknięć wygenerował w ciągu ostatnich 7 dni.

Szczerość i konsekwencja to podstawa komunikacji w social media

Zarządzanie stroną firmową na Facebooku, czyli tzw. fanpagem powinno na stałe zagościć w planie dnia managera firmy. Jest to miejsce, do którego każdy ma wstęp, niezależnie od tego czy jest Twoim klientem, osobą zainteresowaną ofertą czy Twoim partnerem biznesowym. Komentarze pojawiające się przy postach nie powinny być przez Ciebie zignorowane. Użytkownicy zadają pytania? Odpowiadaj. Użytkownicy składają skargi czy zażalenia? Interweniuj, aby z każdego kryzysu wyjść z twarzą i obrócić go na swoją korzyść. Traktuj swoją stronę firmową na Facebooku jako narzędzie do generowania pozytywnych opinii. Dla Twoich potencjalnych klientów to miejsce posiada większą wartość, niż strona internetowa, ponieważ na własnej stronie możesz napisać co chcesz, natomiast na fanpage wartość Twojej marki potwierdzają Twoi klienci. Rekomendacje to skuteczna maszynka sprzedażowa, wystarczy ją tylko uruchomić, a następnie pielęgnować.

Społeczność to zaangażowanie – zaangażowanie to społeczność

Facebook ma ogromny potencjał marketingowy, oferując wiele skutecznych rozwiązań dedykowanych biznesowi. Jak przystało na media społecznościowe, działanie tych wszystkich narzędzi sprowadza się do budowania zaangażowania wokół marki, a ta jest kluczowym elementem w kreowaniu jej świadomości.

Fanpage w połączeniu z Twoją stroną internetową tworzą świetnie współgrający ze sobą duet. Bardziej zaawansowani mogą korzystać z facebookowego menedżera reklam, który jest genialnym narzędziem służącym do realizacji celów biznesowych i godnym konkurentem Google AdWords. Możliwości jest dużo, wystarczy tylko po nie sięgnąć.

Pewne jest, że obecność Twojej marki na Facebooku przekłada się na realizację ich celów biznesowych. Wystarczy poświęcić kilka minut dziennie, a wyniki mogą być spektakularne.

1x1.trans - Dlaczego obecność marki na Facebooku to must-have w Twojej strategii marketingowej?
Igor Podgórski

Cześć! Jestem konsultantem marketingowym do wynajęcia. Współpracuję z markami w zakresie produkcji wideo do Internetu. Pomagam firmom budować silne marki.

Skupiam się w nowoczesnych formach komunikacji marketingowej, takich jak wideo marketing i marketing w mediach społecznościowych.

Dowiedz się jak mogę Ci pomóc…

2018-02-17T00:26:48+00:00