Dlaczego budowanie silnej marki powinno być ważnym elementem Twojego marketingu?

Jednym z podstawowych błędów managerów jest prowadzenie wojny cenowej z konkurencją. W szczególności zapominają, że głównym bodźcem prowadzącym do decyzji zakupowej są emocje, za którymi stoi marka. Dlaczego w takim razie nie zaoferować klientom takich doznań?

Silna marka ma osobowość

Volvo jest bezpieczne, Ferrari agresywne, a Bentley luksusowy i to jest dla Ciebie oczywiste. Natomiast gdyby Twoja marka była osobą, to kim by była? Budowanie świadomości marki to ciężka praca, która prędzej czy później zwraca się z nawiązką. Misja i wizja marki, unikalna wartość sprzedaży, wartości jakimi kieruje się marka, a nawet sama identyfikacja wizualna – wszystkie te elementy składają się na jedną, wielką całość, która powinna opowiadać spójną historię. Potraktuj swoją markę żywą osobę, która ma określone poglądy, wypowiada się, zachowuje, ubiera i porusza w określony sposób. Czy nawiązując współpracę z firmą zewnętrzną naturalnym będzie dla Ciebie, że więcej powinieneś zapłacić dojrzałemu biznesmenowi, który ma na sobie garnitur szyty na miarę i zachowuje się jak dżentelmen, czy 25-letniemu chłopakowi, który ma na sobie bluzę z kapturem? Najważniejsze jest, aby Twoja marka mówiła w języku swojej grupy docelowej i tym samym umiał się z nią dogadać.

Silna marka to emocje

Ludzie wracają do miejsc, które znają, lubią, którym ufają i przede wszystkim do takich, które wywołują u nich pozytywne emocje. Zadbaj o to, aby Twoja marka zapewniała klientom doświadczenia, których nie przeżyją nigdzie indziej. Emocje to najcenniejsza wartość dodana, którą może posiąść marka. Dlaczego sushi bary, w których kucharz podrzuca noże i wykonuje nimi sztuczki, jednocześnie smażąc wszystko na oczach klientów cieszą się większą popularnością, niż zwykłe restauracje oferujące dokładnie takie same dania? Dlatego, że w pierwszym przypadku klient doświadcza show, które generuje emocje.

Ludzie lgną do inspirujących historii

Jedna z najważniejszych czynności jakiej musi się podjąć właściciel każdego biznesu to określenie swoich grup docelowych i przystosowanie do nich swojej oferty. Jeżeli już odrobisz to zadanie, to warto zastanowić się w jaki sposób klienci powinni mówić o Twojej marce. Czy kupują u Ciebie lub piszą o Tobie znane i cenione autorytety? Czy posiadasz brand hero? Historię swojego biznesu poskładaj w logiczną, inspirującą całość i opublikuj na swojej stronie internetowej, w social media i w mediach tradycyjnych, także tych lokalnych. Komunikuj jego wyjątkowość na każdym kroku działalności. Identyfikację wizualną przystosuj tak, aby marka sama opowiadała historię. Intryga i ciekawość to motor napędowy dla każdego potencjalnego klienta. Twoi klienci na pewno postawią na markę z charakterem, o której warto opowiadać na imprezie czy przy rodzinnym stole.

Kłamstwo ma krótkie nogi

Prowadząc biznes internetowy nie ma miejsca na kompromisy. Zdjęcia, opisy oraz wszelkie informacje dotyczące Twojego asortymentu muszą być zgodne z jego stanem faktycznym. Pokazywanie produktów skupiając się tylko na ich najlepszej stronie, jednocześnie nie wspominając o sprawach, które kupujący mógłby uznać za wady jest niedopuszczalne. Negatywnie zaskoczony klient, to niebezpieczna kula śnieżna wypełniona niepożądanymi emocjami. Otoczenie konkurencyjne nie śpi, więc nie możesz pozwolić sobie na niezadowolonych klientów, którzy nigdy do Ciebie nie wrócą i nie zarekomendują Twojej oferty. Wizerunek to długofalowa inwestycja, która z czasem realnie przekłada się na wyniki finansowe Twojego biznesu.

Marka to jedyna wartość, której nie da się ukraść

Połączenie charakterystycznej osobowości, pozytywnych emocji, intrygujących historii i szczerych zamiarów tworzy trzon silnej marki, która będzie w stanie wytrzymać niejeden kryzys. Mówi się, że marketing jest ważniejszy niż jakość produktu, ale nie zapominaj, że handel opiera się na produktach fizycznych, a każdy kupujący, który chętnie do Ciebie wraca z własnej woli, to mniejszy koszt pozyskania klienta, a to oznacza większy zysk i szybszy rozwój. Inwestuj w swoją markę, bo to jedyna rzecz, której nie da się ukraść.

1x1.trans - Dlaczego budowanie silnej marki powinno być ważnym elementem Twojego marketingu?
Igor Podgórski

Cześć! Jestem konsultantem marketingowym do wynajęcia. Współpracuję z markami w zakresie produkcji wideo do Internetu. Pomagam firmom budować silne marki.

Skupiam się w nowoczesnych formach komunikacji marketingowej, takich jak wideo marketing i marketing w mediach społecznościowych.

Dowiedz się jak mogę Ci pomóc…

2018-02-17T00:36:45+00:00